- 1
Afspraak maken met onze Woonservice
U bepaalt zelf wanneer u de keuken, badkamer of toilet laat vervangen. Maak een afspraak met onze Woonservice via telefoonnummer 010 248 88 88. We leggen u dan uit wat de mogelijkheden en de voorwaarden zijn.
- 2
Hoe oud is uw keuken, badkamer en/of toilet?
Als u een afspraak maakt met een medewerker van de Woonservice komen we eerst kijken naar uw huidige keuken, badkamer en/of toilet. Ook als u de keuken, badkamer en/of toilet eerder wilt vervangen dan de standaardperiode (afschrijvingsperiode), dan is dit mogelijk. U betaalt dan een vergoeding voor de jaren dat er eerder vervangen wordt. Voor een keuken gaan we uit van 18 jaar en van een badkamer of toilet van 30 jaar. Vervanging na deze periode is voor rekening van Waterweg Wonen. De kosten per jaar zijn € 100,- voor een keuken of een badkamer en € 50,- voor een toilet. Als een eventueel vergoedingsbedrag is vastgesteld kijkt u samen met de medewerker van de Woonservice naar uw wensen en de verschillende mogelijkheden die wij kunnen bieden. U kunt daar zelf een keuze in maken.
- 3
U heeft een keuze gemaakt, hoe gaat het verder?
Als u een keuze heeft gemaakt, maakt onze medewerker in de Woonservice een offerte voor u. U leest deze goed door en kijkt of alles naar wens is. Als u akkoord bent, tekent u de offerte. Dit kan ter plekke tijdens uw gesprek in de Woonservice, maar u kunt de offerte ook thuis nog een keer nalezen en dan de offerte getekend naar ons opsturen.
- 4
Offerte getekend
Vanaf het moment van ondertekening legt u zich vast op verplichtingen uit de offerte. U kunt deze dan niet meer annuleren. Als u de getekende offerte aan ons teruggestuurd heeft en de (vooruit)betaling door ons ontvangen is, gaan wij de benodigde spullen bestellen. Het vervangen van een keuken, badkamer en/of toilet valt niet onder het sociaal convenant van Waterweg Wonen.
- 5
Als de financiën geregeld zijn
Dan neemt de aannemer contact met u op om een afspraak te maken om de werkzaamheden uit te voeren. De plaatsing gebeurt zo spoedig mogelijk, nadat de ondertekende offerte met aanbetaling door ons is ontvangen. Het is belangrijk dat u de financiële afspraken nakomt.
- 6
Uw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet is klaar, en wat dan?
Als de aannemer de werkzaamheden voor uw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet naar uw tevredenheid heeft afgerond, dan tekent u het opleverdocument. Als er nog punten zijn die nageleverd moeten worden, staat dit op het opleverdocument vermeld. Waterweg Wonen is daarna zoals gewoonlijk verantwoordelijk voor het onderhoud aan uw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Eventuele aanwezige apparatuur wordt uitgesloten van onderhoud. U bent als klant namelijk zelf eigenaar van deze apparatuur.
- 7
Ben je echt tevreden?
Wij hopen dat u met veel plezier gebruik maakt van uw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Wij willen dit graag van u weten en daarom nemen wij telefonisch contact met u op om te horen hoe uw ervaring is. Zo willen we onze dienstverlening verbeteren.