Skip to content

Nieuwe keuken, toilet of badkamer? Dat kan!

Je kunt nu zelf bij Waterweg Wonen een nieuwe keuken, badkamer of toilet aanvragen! Dat kun je doen door de onderstaande 7 stappen te volgen en de spelregels te lezen.

  1. 1

    Afspraak maken met onze Woonservice

    Je bepaalt zelf wanneer je de keuken, badkamer of toilet laat vervangen. Maak een afspraak met onze Woonservice via telefoonnummer 010 248 88 88. We leggen je dan uit wat de mogelijkheden en de voorwaarden zijn.

  2. 2

    Hoe oud is je keuken, badkamer en/of toilet? 

    Als je een afspraak maakt met een medewerker van de Woonservice komen we eerst kijken naar je huidige keuken, badkamer en/of toilet. Ook als je de keuken, badkamer en/of toilet eerder wilt vervangen dan de standaardperiode (afschrijvingsperiode), dan is dit mogelijk. Je betaalt dan een vergoeding voor de jaren dat er eerder vervangen wordt. Voor een keuken gaan we uit van 18 jaar en van een badkamer of toilet van 30 jaar. Vervanging na deze periode is voor rekening van Waterweg Wonen. De kosten per jaar zijn € 100,- voor een keuken of een badkamer en € 50,- voor een toilet. Als een eventueel vergoedingsbedrag is vastgesteld kijk je samen met de medewerker van de Woonservice naar je wensen en de verschillende mogelijkheden die wij kunnen bieden. Je kunt daar zelf een keuze in maken. 

  3. 3

    Je hebt een keuze gemaakt, hoe gaat het verder?

    Als je een keuze hebt gemaakt, maakt onze medewerker in de Woonservice een offerte voor je. Je leest deze goed door en kijkt of alles naar wens is. Als je akkoord bent, teken je de offerte. Dit kan ter plekke tijdens je gesprek in de Woonservice, maar je kunt de offerte ook thuis nog een keer nalezen en dan de offerte getekend naar ons opsturen.

  4. 4

    Offerte getekend

    Vanaf het moment van ondertekening leg je je vast op verplichtingen uit de offerte. Je kunt deze dan niet meer annuleren. Als je de getekende offerte aan ons teruggestuurd hebt en de (vooruit)betaling door ons ontvangen is, gaan wij de benodigde spullen bestellen. Het vervangen van een keuken, badkamer en/of toilet valt niet onder het sociaal convenant van Waterweg Wonen.

  5. 5

    Als de financiën geregeld zijn

    Dan neemt de aannemer contact met je op om een afspraak te maken om de werkzaamheden uit te voeren. De plaatsing gebeurt zo spoedig mogelijk, nadat de ondertekende offerte met aanbetaling door ons is ontvangen. Het is belangrijk dat je de financiële afspraken nakomt.

  6. 6

    Je nieuwe keuken, badkamer en/of toilet is klaar, en wat dan?

    Als de aannemer de werkzaamheden voor je nieuwe keuken, badkamer en/of toilet naar jouw tevredenheid heeft afgerond, dan teken je het opleverdocument. Als er nog punten zijn die nageleverd moeten worden, staat dit op het opleverdocument vermeld. Waterweg Wonen is daarna zoals gewoonlijk verantwoordelijk voor het onderhoud aan jouw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Eventuele aanwezige apparatuur wordt uitgesloten van onderhoud. Je bent als klant namelijk zelf eigenaar van deze apparatuur.

  7. 7

    Ben je echt tevreden?

    Wij hopen dat je met veel plezier gebruik maakt van jouw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet. Wij willen dit graag van je weten en daarom nemen wij telefonisch contact met je op om te horen hoe jouw ervaring is. Zo willen we onze dienstverlening verbeteren.

Lees hier alle informatie