Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen
Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen

Veelgestelde vragen huurverhoging 2024

Heb je vragen over de huurverhoging? Kijk dan hieronder of je vragen en onze antwoorden ertussen staan. 

Ik heb hulp nodig bij het aanvragen van huurtoeslag, wie kan mij helpen?
Weet je niet of je in aanmerking komt voor huurtoeslag? Of heb je hulp nodig bij het aanvragen? Neem contact op met de Formulierenbrigade of de Voorzieningenwijzer

Ik kan de huur niet betalen. Wat kan ik doen?
Neem contact op met ons Woonpunt, via info@waterwegwonen.nl of 010 248 88 88. Of kom langs op ons kantoor aan de Van Hogendorplaan 1011 in Vlaardingen. Dan proberen we samen tot een oplossing te komen.

Moet ik zelf het nieuwe huurbedrag aanpassen?
Dat hangt ervan af hoe je de huur nu betaalt:

  • Via periodieke overschrijving
    Betaal jevia een periodieke overschrijving via jouw bank? Dan moet je zelf het nieuwe bedrag aanpassen. 
  • Via betaallink/QR-code
    Ontvang je onze post via de mail en betaal je via een link in je mail? Of ontvang je onze post fysiek en betaal je via een QR-code? Dan hoef je niks te doen. De nieuwe huurprijs is hieraan gekoppeld.
  • Via machtiging
    Heb je Waterweg Wonen gemachtigd om de huur te innen? Dan hoef je niks te doen. Je betaalt automatisch het nieuwe huurbedrag.

Ik wil mijn huur automatisch gaan betalen. Hoe doe ik dat?
Wanneer je jouw betaalwijze wilt aanpassen, kun je dit doorgeven via mijn.waterwegwonen.nl. Je persoonlijke inloggegevens heb je eerder van ons ontvangen, per post of bij de ondertekening van je huurovereenkomst. Ben je je wachtwoord vergeten? Maak dan gebruik van de ‘wachtwoord vergeten’-optie op mijn.waterwegwonen.nl. Ben je je gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, bel dan ons Woonpunt op 010 248 88 88, op werkdagen tussen 09.00 – 16.30 uur, voor je nieuwe inloggegevens. Of stuur je mail naar info@waterwegwonen.nl

Mijn inkomen is veranderd, wat betekent dat voor mijn huurtoeslag?De Belastingdienst bepaalt en betaalt de huurtoeslag. Veranderingen in je inkomen kunnen invloed hebben op je toeslagen. Als je inkomen verandert, geef dat dan zo snel mogelijk door aan de Belastingdienst. Lees de folder ‘inkomen wijzigen’ voor uitleg en hoe je de wijziging kunt doorgeven.

Moet ik mijn nieuwe huurprijs doorgeven aan de Belastingdienst om huurtoeslag te blijven ontvangen?
Waterweg Wonen geeft de huurverhoging door aan de Belastingdienst. Maar de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Dus kijk bij Mijn Toeslagen of het bedrag is gewijzigd.

Ik ben het niet eens met mijn huurverhoging, wat kan ik doen?
Je kunt bezwaar maken tegen de huurverhoging. Maak dan gebruik van dit bezwaarschrift. Je bezwaar moet voor 1 juli bij ons binnen zijn. Je kunt het sturen per e-mail of brief.  

Ik heb klachten over het onderhoud van mijn woning. Daarom wil ik de huurverhoging weigeren. Kan dat?
Nee, bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging vanwege ernstige onderhoudsgebreken kan niet. Daarvoor bestaat een andere procedure. Met klachten over het onderhoud van de woning, kun je het hele jaar bij de Huurcommissie terecht. Voordat de commissie jouw zaak behandelt, moet je het gebrek eerst schriftelijk melden bij Waterweg Wonen. Waterweg Wonen heeft dan 6 weken de tijd om het gebrek te verhelpen.