Wij zoeken samen naar een oplossing. Dit kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Met een betalingsregeling betaalt u uw betalingsachterstand in een aantal gespreide termijnen. Dat betekent dat u elke maand een extra bedrag betaalt, boven op de huur.

In sommige gevallen is het mogelijk om direct zelf online een betalingsregeling af te sluiten.

Betalingsregeling afsluiten

Nu afsluiten

Kunt u de huur niet op tijd betalen? Of verwacht u binnenkort problemen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kijken graag samen met u naar een oplossing.

Wat kunt u doen?

Vraag een betalingsregeling aan. U betaalt uw achterstand in delen. Zo voorkomt u extra kosten. Maak gebruik van hulporganisaties.Er zijn verschillende organisaties in Vlaardingen die u kunnen helpen:

Huur betalen

U betaalt de huur vóór het begin van elke nieuwe maand. Er zijn drie verschillende manieren om te betalen: via automatische incasso, met een iDEAL-link die u per e-mail ontvangt, of handmatig zonder herinnering. Betalen kunt u heel simpel via deze pagina.

Betalen op kantoor

Als u naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kunt u niet contact betalen. Wel kunt u bij ons pinnen of het bedrag overmaken.  

Betaal op tijd

Dat is vóór de eerste dag van de maand. Doet u dit niet? Dan krijgt u een herinnering om de huur alsnog te betalen. Dit kan zijn via de mail, een sms, een brief en/of een telefoontje.

Krijgen we geen reactie?

Dan gaan wij u bellen of komen we thuis bij u langs. Natuurlijk gaan we u dan vragen om de huur alsnog nog te betalen. Maar we vragen ook waarom u nog niet heeft gereageerd en nog niet heeft betaald. Wij begrijpen dat er soms redenen zijn waardoor het lastig is om de huur te betalen. Misschien kunnen we u daarbij helpen. Als dat nodig is, kunnen we een betalingsregeling treffen, zodat u de achterstand niet in één keer terug hoeft te betalen. 

Heeft u na al deze stappen nog niet betaald?

Dan schakelen we een deurwaarder in. Ongeacht de hoogte van de achterstand. De kosten hiervan zijn voor uw rekening. Bij een huurachterstand van drie maanden of meer, kan Waterweg Wonen de kantonrechter vragen om de huurovereenkomst te ontbinden. Dat willen we natuurlijk liever voorkomen.

Melding aan de gemeente (verplicht)

Heeft u een huurachterstand? Dan geven wij uw naam, adres en telefoonnummer door aan de gemeente. Dit is wettelijk verplicht sinds 2021.

Waarom doen wij dit? De gemeente kan u dan snel helpen met:

  • Schuldhulpverlening

  • Financiële ondersteuning

  • Hulp via wijkteams of thuisbezoeken