We komen graag met u in gesprek om te kijken naar een oplossing. U kunt ons rechtstreeks bellen op 010 248 88 72. Een oplossing kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Daarmee betaalt u uw betalingsachterstand in een aantal gespreide termijnen. Dat betekent dat u elke maand een extra bedrag betaalt, boven op de huur.
In sommige gevallen is het mogelijk om direct zelf online een betalingsregeling af te sluiten.
Betalingsregeling afsluiten
Maak gebruik van hulporganisaties
Er zijn verschillende organisaties in Vlaardingen die u kunnen helpen:
Wijkteams Vlaardingen – spreekuur voor geldzaken
Stroomopwaarts – training of hulp van een budgetcoach
Minters – Sociaal Raadslieden – hulp bij toeslagen, uitkeringen en belasting
Humanitas Thuisadministratie – hulp bij uw administratie
Hoe zit het met de huur betalen?
Hieronder geven we aan wanneer en hoe u uw huur kunt betalen. En wat de stappen zijn als u niet op tijd uw huur betaalt.
Huur betalen
U betaalt de huur vóór het begin van elke nieuwe maand.
Er zijn drie verschillende manieren om te betalen: via automatische incasso, met een iDEAL-link die u per e-mail ontvangt, of handmatig zonder herinnering. Betalen kunt u heel simpel via deze pagina.
Betalen op kantoor
Als u naar ons kantoor komt om de huur te betalen, kunt u niet contant betalen. Wel kunt u bij ons pinnen of het bedrag overmaken.
Betaal op tijd
Dat is vóór de eerste dag van de maand. Doet u dit niet? Dan krijgt u een herinnering om de huur alsnog te betalen. Dit kan zijn via de mail, een sms, een brief en/of een telefoontje.
Krijgen we geen reactie?
Dan gaan wij u bellen of komen we thuis bij u langs. Natuurlijk gaan we u dan vragen om de huur alsnog nog te betalen. Maar we vragen ook waarom u nog niet heeft gereageerd en nog niet heeft betaald. Wij begrijpen dat er soms redenen zijn waardoor het lastig is om de huur te betalen. Misschien kunnen we u daarbij helpen. Als dat nodig is, kunnen we een betalingsregeling treffen, zodat u de achterstand niet in één keer terug hoeft te betalen.
Heeft u na al deze stappen nog niet betaald?
Dan schakelen we deurwaarder Willems Gerechtsdeurwaarders & Incasso in. Ongeacht de hoogte van de achterstand. De kosten hiervan zijn voor uw rekening. Bij een huurachterstand van drie maanden of meer, kan Waterweg Wonen de kantonrechter vragen om de huurovereenkomst te ontbinden. Dat willen we natuurlijk liever voorkomen.
Melding aan de gemeente (verplicht)
Heeft u een huurachterstand? Dan geven wij uw naam, adres en telefoonnummer door aan de gemeente. Dit is wettelijk verplicht sinds 2021.
Waarom doen wij dit? De gemeente kan u dan snel helpen met:
Schuldhulpverlening
Financiële ondersteuning
Hulp via wijkteams of thuisbezoeken