Skip to content

Onderhoud

Om prettig te kunnen wonen, is goed onderhoud noodzakelijk. Daarom onderhouden wij je woning zo goed mogelijk. Wij voeren regelmatig reparaties uit, want er kan altijd iets kapotgaan in je woning.

Het meeste onderhoud is voor rekening van Waterweg Wonen. Maar er is ook onderhoud waar jij als huurder verantwoordelijk voor bent. In dit 'Onderhouds ABC' staat in een handig overzicht wie voor welk onderhoud verantwoordelijk is.

Serviceabonnement
Voor kleine reparaties en dagelijkse onderhoud ben je zelf verantwoordelijk. Hiervoor kun je een 'serviceabonnement' afsluiten. Het serviceabonnement is een standaard servicepakket voor bijvoorbeeld het onderhouden van de sloten, het bijvullen van de cv-installatie of het vervangen van kraanleertjes.

Klussen in huis? Dat mag!
Je wilt je prettig en thuis voelen in je eigen woning. Soms betekent het dat je iets in of aan je huis wilt veranderen. Dat kan een kleine verandering zijn, zoals het leggen van een laminaatvloer, maar ook een grote aanpassing zijn, zoals het plaatsen van een nieuwe keuken. Het is belangrijk dat je vooraf toestemming vraagt voor een grote verandering. Zonder toestemming van Waterweg Wonen heb je bijvoorbeeld geen recht op een eventuele vergoeding. Ook is de kans dan groot dat je de verandering weer moet verwijderen als je gaat verhuizen. Dat willen we graag voorkomen. Kijk van tevoren welke stappen je moet nemen om een verandering aan te vragen en welke soorten veranderingen er zijn op de pagina 'Zelf klussen'.

Veelgestelde vragen