Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen
Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen

"Kleine reparaties regel ik via het serviceabonnement"

Geplaatst op:
09-10-2023
Petra Van Kralingen 1

Een druppelende kraan, een stopcontact dat los zit of een raam dat lastig sluit. Kleine ergernissen die elke bewoner wel kent. Voor 3,60 euro per maand lost Waterweg Wonen het op. Petra (57) is een tevreden gebruiker van dit serviceabonnement.

5 jaar geleden verhuisde Petra van Schiedam naar Vlaardingen-Holy. 2 jaar later sloot ze het serviceabonnement af. “Ik wist eerlijk gezegd niet dat het bestond. Maar wat een uitkomst! Nu vertel ik het aan alle nieuwkomers in de flat. Heel handig als je zelf niet kunt klussen.”

Fijne galerij
Tevreden kijkt Petra door het keukenraam van haar woning aan de Koninginnelaan. “Kijk, allemaal groen. Laatst zag ik zelfs een specht voorbijvliegen. Hoe bijzonder is dat? Maar eerlijk is eerlijk, het heeft best even geduurd voor ik me hier thuis voelde. Gelukkig woon ik op een heel fijne galerij. We helpen elkaar. En niemand moppert als mijn kleinkinderen de treinbaan naar buiten duwen, haha.”

Voor en door bewoners
“Dat woongeluk is best hard werken”, beseft Petra als geen ander. Ze is voorzitter van de bewonerscommissie en zit zowel Waterweg Wonen als de gemeente regelmatig achter de vodden. En met resultaat: de flat kreeg plantenbakken voor de deur en een vlindertuin. “Die onderhouden we zelf.”

Mysterie van de fluittoon
Ook in haar woning zet Petra de schouders eronder. Samen met de vakmannen van Waterweg Wonen loste ze het ‘mysterie van de onbekende fluittoon’ op. “Daar hebben we een jaar last van gehad. Niemand wist waardoor het kwam. De eerste monteur dacht dat het door de mechanische ventilatie kwam. Je weet wel, die klimaatkast op het dak. Hij adviseerde om een raampje open te zetten. Maar het geluid bleef. Later hebben ze de ventilatieroosters in de keuken, badkamer en wc vervangen. Helaas, het geluid bleef. Toen kwam een timmerman om naar de voordeur te kijken en die zag het direct. De tochtstrippen waren niet goed, er werd lucht naar binnen gezogen. Tochtstrippen 3 millimeter verplaatst en probleem verholpen!”

Snel een afspraak
Al deze reparaties vielen onder het serviceabonnement. “Het is heel simpel. Je logt in op het klantportaal via de website van Waterweg Wonen of belt met Waterweg Wonen. Binnen 5 werkdagen bellen ze terug voor een afspraak. Meestal dan, hè. Wij zijn natuurlijk niet het enige flatgebouw dat ze beheren. Maar het komt sowieso goed. Voor minder dan 4 euro per maand. Ik weet, dat is geld. Maar als ik alle klussen zelf had moeten regelen, was het duurder geweest.”

Serviceabonnement