DEZE SITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES

Door de cookiewetgeving, zijn wij u verplicht te informeren over het gebruik van cookies van Google Analytics en AddThis op deze website en u dient aan te geven of u onze cookies accepteert. Voor meer informatie kunt u onze privacystatement raadplegen.

Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen
Waterweg Wonen thuis in Vlaardingen

Samen van uw huis een thuis maken

vitaal Vraaggestuurd icoon_Partnerschap
Geplaatst op:
04-06-2019
Thema’s:
Vitaal Vraaggestuurd Wij staan voor Partnerschap
intranetvoorkantJPG3

Wat vindt jij belangrijk dat Waterweg Wonen voor je doet? Voor ons bedrijfsplan vroegen we dat vorig jaar aan bijna honderd klanten. Zij kwamen bij ons op de koffie. Of wij bij hen. Dit is wat zij ons vertelden.

Wat jij en onze andere klanten willen is eigenlijk best overzichtelijk. Een veilige, schone buurt. Rekening houden met echt kwetsbare bewoners. Een nette en betaalbare woning, waarin alles ‘het doet’. Een eerlijke toewijzing van leegstaande woningen. Deskundige medewerkers die met de klanten meedenken. Als er wat is - bij een ingrijpende renovatie of een kleine reparatie en alles hiertussen - willen onze klanten op ons kunnen rekenen. Snel, zonder gedoe of discussie.

Wat beter kan
Wij hoorden dat onze klanten best tevreden zijn over onze dienstverlening. Dat we goed bereikbaar en vriendelijk zijn.
Maar je vertelde ook dat in de ogen van onze klanten bij Waterweg Wonen afspraak niet altijd afspraak is. En dat onze reactietijd op vragen via email aan de trage kant is. Dat onze klanten niet altijd goed weten wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld als ze even krap bij kas zitten. Met zulke opmerkingen moeten we echt aan slag.

Maar er is meer aan de hand
Wat ons het meest geraakt heeft, gaat over heel andere dingen. Dat gaat het over klanten die het moeilijk hebben. Vanwege ziekte, werkloosheid of oplopende schulden. Of door een combinatie ervan.
Soms hebben mensen zoveel aan hun hoofd dat ze niet meer prettig wonen. Ze hebben geen aandacht meer voor de buurt, wat zelfs kan leiden tot overlast. Problemen worden groter dan die ene klant. Dat maakt het woonplezier van de buren minder.

Net dat beetje extra
Klanten hebben gelukkig goede tips voor ons. En best vaak komen die tips van klanten die zélf in een moeilijke situatie zitten. Over het belang van duidelijke informatie. Over het belang van een vast gezicht als het niet allemaal vanzelf gaat. Over soms nét dat beetje extra doen. Compassie tonen.
Tips om het gevoel van veiligheid te vergroten, hadden klanten niet direct. Zij snappen dat we overlast samen moeten oplossen. Goede verbindingen met onze partners in de wijk zijn daarvoor nodig. Zo kunnen wij van een huis een thuis maken.


Meer lezen? Kijk op ‘Kompassie met onze klanten’

OPMERKINGEN